LEREN LEREN Methode


Iedereen kan leren!

Dit is een methode voor alle jeugd in het basis, voortgezet en beroepsonderwijs!

Wetenschappelijk onderzoek bewijst dat deze methode effectief is op het gebied van tekstbegrip en leren. Het is juist geschikt door de visuele insteek voor kinderen met dyslexie, AD(H)D, ASS, HB en beelddenken. Ik ben aangesloten als gecertificeerd professional trainer bij Instituut Kind in Beeld van Marion van de Coolwijk (eigenaar van Stichting Beeldenken Nederland).

Voor basisschooljeugd 8+ is er een programma van 8 bijeenkomsten van 60 minuten. Dit programma word individueel aangeboden.

Voor de jeugd 12+ in het VO, MBO/HBO is er een training van 6 klokuren (1 dag ). Deze dag doe ik het liefst individueel, er valt voor het kind zelf meer uit te halen als er informatie van een komende toets direct verwerkt wordt in een training. (In overleg is het ook mogelijk om in groepsverband te werken).

Tijdens deze methode leer je:

·         inzicht te krijgen in je eigen leerstijl ( auditief, visueel etc.) ·         dat iedereen kan leren
·         dat leren ook leuk kan zijn

·         inzicht te krijgen in de werking van je hersenen

·         geheugentechnieken aan voor een optimaal leerresultaat

·         je bewust te zijn van je talenten

·         tekstbegrip te verbeteren middels een unieke kleurmethode

·         technieken van de conceptmap (gestructureerde conceptmap)

·         lesstof in één overzicht te plaatsen

·         lesstof op een visuele en leuke manier aan te pakken

·         handvatten bij boekbespreking, werkstuk, spreekbeurt etc.
·         werken met nieuwe, bewezen leertechnieken die aansluiten op het jonge brein


Voordelen zijn: ·       dat het direct resultaat geeft bij proefwerken, huiswerk, plannen en motivatie
·       dakt faalangstgevoelens aan en vergroot het zelfvertrouwen

·       geeft inzicht in persoonlijke kwaliteiten

·       sluit naadloos aan bij visueel ingestelde kinderen (beelddenkers, hoogbegaafden)

·       is het juiste handvat bij omstandigheden als dyslexie, AD(H)D, ASS etc.

·       bewezen effectief bij o.a. tekstbegrip, leren en de motivatie

 

                              Leren is weggelegd voor iedereen!